Αερόβια ή αναερόβια άσκηση

Αερόβια ή αναερόβια άσκηση

Όλοι σχεδόν έχουμε ακούσει τους όρους αερόβια και αναερόβια άσκηση αλλά πολλοί από εμάς δεν καταλαβαίνουμε ακριβώς την διαφορά τους. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δυσνόητα όταν καταλάβουμε ότι όλες οι αερόβιες ασκήσεις προσφέρουν μερικά αναερόβια πλεονεκτήματα και το αντίθετο.

Η αερόβια άσκηση αφορά την υγεία και την ικανότητα του κυκλοφορικού μας συστήματος και της καρδιάς. Αεροβικές ασκήσεις είναι εκείνες που αυξάνουν την καρδιακή συχνότητα για παρατεταμένη περίοδο. Από την άλλη μεριά αναερόβιες είναι κυρίως εκείνες οι ασκήσεις που αυξάνουν την μυϊκή μάζα.

Παραδείγματα αερόβιων ασκήσεων είναι το τρέξιμο, το κολύμπι, η ποδηλασία και κάθε είδους χορός. Με τις αερόβιες ασκήσεις καταναλώνουμε θερμίδες πιο αποτελεσματικά από τις αναερόβιες και αποτελούν την καλύτερη επιλογή για την απώλεια βάρους.

Με την συστηματική αερόβια άσκηση σίγουρα αποκτούμε πιο υγιή καρδιά. Η τακτική αερόβια άσκηση, ακόμα και ένας τακτικός καθημερινός περίπατος μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακού κινδύνου, υπέρτασης και εγκεφαλικού επεισοδίου. Η απώλεια βάρους που επίσης συνεπάγεται η τακτική αερόβια άσκηση ελαττώνει επίσης τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και κάποιες μορφές καρκίνου.

Η αναερόβια άσκηση ονομάζεται επίσης άσκηση με αντίσταση. Με αυτές τις ασκήσεις όπως η άρση βαρών, η άσκηση με αντίσταση σε όργανα και η γιόγκα προσπαθούμε να ισχυροποιήσουμε το μυϊκό μας σύστημα. Επειδή οι αναερόβιες ασκήσεις στοχεύουν στην μυϊκή ανάπτυξη, αποτελούν την καλύτερη επιλογή αν ο σκοπός της άσκησης είναι η αύξηση της δύναμης ή της μυϊκής μάζας.

Οι μύες προστατεύουν το σώμα μας και ισχυρότεροι μύες προστατεύουν το σώμα μας πιο αποτελεσματικά. Οι μύες αποτελούν το οπλοστάσιο του σώματος σε μια πτώση και προσφέρουν την απαραίτητη υποστήριξη στις αρθρώσεις προλαμβάνοντας την φθορά τους.