Νέα μελέτη για την αντιμετώπιση της αρθρίτιδας του γόνατος

Οι ενδαρθρικές εγχύσεις στοχεύουν στον πόνο και είναι ακόμα πιο αποτελεσματικές σε συνδυασμό με αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Οι πάσχοντες από οστεοαρθρίτιδα του γόνατος γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο πόνος και η δυσκαμψία που προκαλεί η πάθηση μπορεί να περιορίσουν σημαντικά την δυνατότητά τους να κινούνται και να ζουν μια φυσιολογική καθημερινότητα. Υπάρχουν διάφορες επιλογές για την αντιμετώπιση του πόνου που προκαλεί η οστεοαρθρίτιδα και οι ερευνητές σε μια συγκεκριμένη μελέτη προσπάθησαν να ανακαλύψουν ποιες θεραπείες αποδίδουν καλύτερα. Οι ερευνητές της μελέτης δοκίμασαν πολλές διαφορετικές μεθόδους ανακούφισης από τα επώδυνα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας του γόνατος, φαρμακευτικές και μη φαρμακευτικές.

Το συμπέρασμα της μελέτης ήταν ότι οι φαρμακευτικές θεραπείες με αναλγητικά ή μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα ήταν οι λιγότερο αποτελεσματικές.

Πολύ καλύτερο αποτέλεσμα είχαν οι ενδαρθρικές εγχύσεις κορτικοστεροειδών ή υαλουρονικού οξέος που ανακούφισαν σημαντικά από τα επώδυνα συμπτώματα. Εκτός από αυτές τις φαρμακευτικές θεραπείες με ενδαρθρικές εγχύσεις οι ερευνητές σημείωσαν ότι οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, η απώλεια βάρους και η συστηματική άσκηση είναι επίσης σημαντικές παράμετροι για τον έλεγχο των επώδυνων συμπτωμάτων της οστεοαρθρίτιδας. Μάλιστα σημείωσαν ότι μια προσέγγιση που περιλαμβάνει συνδυασμό των παραπάνω αλλαγών στον τρόπο ζωής με ενδαρθρικές εγχύσεις δρα πιο αποτελεσματικά από ότι καθεμία θεραπεία από μόνη της.