Συντηρητική θεραπεία οστεοαρθρίτιδας

Home / Συντηρητική θεραπεία οστεοαρθρίτιδας

Η οστεοαρθρίτιδα των μεγάλων αρθρώσεων (κυρίως ισχίο και γόνατο) είναι μια χρόνια πάθηση που οφείλεται στην φθορά-εκφύλιση του αρθρικού χόνδρου και τουλάχιστον στα αρχικά της στάδια προκαλεί ήπια και παροδικά συμπτώματα που συνήθως υποχωρούν με συντηρητική θεραπεία. Η συχνότητα και η ένταση των συμπτωμάτων αυξάνονται όσο εξελίσσεται η πάθηση αλλά μπορεί να μεσολαβήσουν αρκετά χρόνια πριν η πάθηση επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα της ζωής των ασθενών και οδηγήσει στην απόφαση για πιθανή χειρουργική αντιμετώπιση.
Η συντηρητική αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας  πρέπει να έχει 2 κύριους στόχους:

1. Την ανακούφιση του ασθενούς από τα συμπτώματα της πάθησης και κυρίως τον πόνο, την δυσκαμψία και την δυσχέρεια που αυτά προκαλούν στην καθημερινότητα του ασθενούς. Έτσι χρησιμοποιούνται η ανάπαυση, αναλγητικά φάρμακα είτε τοπικά είτε συστηματικά, αντιφλεγμονώδη φάρμακα για πιο σοβαρές περιπτώσεις  και οι φυσικοθεραπείες.

2. Την  προσπάθεια για επιβράδυνση της περαιτέρω  φθοράς του αρθρικού χόνδρου και συνεπώς  την παράταση του χρόνου που η οστεοαρθρίτιδα θα φτάσει στο τελικό της στάδιο. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να είναι ένας συνδυασμός μέτρων που λαμβάνονται από τον ίδιο τον ασθενή μετά από λεπτομερή ενημέρωση από τον γιατρό του (απώλεια σωματικού βάρους, καλή φυσική κατάσταση, αποφυγή καταπονήσεων των αρθρώσεων) και σύγχρονων θεραπειών που δίνουν την δυνατότητα για σημαντική ανάσχεση της εξέλιξης της οστεοαρθρίτιδας. Οι θεραπείες αυτές περιλαμβάνουν:

Α. φαρμακευτική θεραπεία με σκευάσματα γλυκοζαμίνης.
Β. τοπικές ενδαρθρικές  εγχύσεις υαλουρονικού νατρίου
Γ.  Ενδαρθρικές εγχύσεις πλάσματος πλούσιου σε αιμοπετάλια (PRP)
Δ. Ενδαρθρικές εγχύσεις βλαστοκυττάρων.

Κλείστε ραντεβού

Όνομα (υποχρεωτικό)